20.0028399600require( '/var/www/vh64232/1/stichtingstola.nl/wp-blog-header.php' ).../index.php:17
30.0046400544require_once( '/var/www/vh64232/1/stichtingstola.nl/wp-load.php' ).../wp-blog-header.php:13
40.0061401392require_once( '/var/www/vh64232/1/stichtingstola.nl/wp-config.php' ).../wp-load.php:37
50.0084402936require_once( '/var/www/vh64232/1/stichtingstola.nl/wp-settings.php' ).../wp-config.php:90

Wil je naar het buitenland? – Stichting STOLA

Wil je naar het buitenland?

De studie Geneeskunde is steeds meer internationaal georiënteerd. Zo gaan veel studenten, behalve voor masteronderzoek, ook bij de keuze coschappen naar het buitenland. Zij doen op deze manier een bijzondere ervaring op en verdiepen zich in de ziektebeelden die in Nederland nauwelijks of niet voorkomen. Daarnaast leren zij ook werken met schaarse voorraden, mensen uit andere culturen en met andere gezondheidsvoorzieningen in het algemeen.

In de studie Geneeskunde staat zelfstandigheid meer en meer centraal. Een masteronderzoek of keuze coschap in het buitenland moet de student daarom zelf regelen. Stichting STOLA kan je echter wel een handje helpen.

Als je naar het buitenland gaat moet je aan veel denken, bijvoorbeeld:

• Begeleiding vanuit het Erasmus MC
  • Financiën (een begroting, fondsenwerving, een vergoeding vanuit het Erasmus MC)
  • De douane en een visum
  • Het onderverhuren van je kamer
  • Je buitenlandreis doorgeven en regelen met DUO

Omdat dit veel stappen zijn, en de voorbereiding per land kan verschillen, kan het handig zijn om hulp te krijgen. Stichting STOLA wil jou hier graag bij helpen! Met een uitgebreide handleiding die voor je klaarligt en eventueel een persoonlijk gesprek, zorgen we dat je er niet alleen voor staat. Samen met ons kun je de details van je planning bespreken, geven wij je advies over wanneer je wat waar moet regelen.

Onze begeleiding is geheel kosteloos. En onze informatie wordt up to date gehouden.

Wil jij naar het buitenland en kun je wel wat hulp gebruiken bij het regelen? Stuur dan een e-mail naar:  stolagoingabroad@gmail.com

Soms hebben we een aanbod aan masteronderzoek, kijk voor ons actuele aanbod op onze buitenland ervaring pagina.