Experience

De STOLA-Experience commissie organiseert gedurende het jaar verschillende lezingen. De thema‚Äôs van de lezingen worden door de commissieleden bedachten en zijn afwisselend, maar hebben altijd te maken met ontwikkelingshulp, tropengeneeskunde en ontwikkelingslanden. Daarnaast zorgt de STOLA-experience commissie ook voor awareness tijdens de focus days. Dit zijn wereldwijde dagen gericht op een ziektebeeld, zoals wereld TBC-dag. Naast de lezingen organiseert Experience ook thema-avonden. Een thema-avond bestaat uit een lezing, diner en bijpassende workshop over een bepaald thema. Het doel van deze avonden is om studenten met interesse in desbetreffend thema meer informatie te geven.

Als commissielid organiseer je twee STOLA-Experience avonden per jaar, richt  je je op de focus days en naar eigen inbreng kunnen er nog extra activiteiten worden georganiseerd. Samen met de commissie regel je de sprekers, workshop, het eten, ed. Vaak gaat het organiseren van een STOLA-Experience in samenwerking met een andere stichting, organisatie of vereniging. Het contact met deze organisatie en het behouden van een goede band met deze organisaties is dan ook onderdeel van de commissie.