Wat leuk dat je vrijwilliger wil worden bij STOLA!

Hoe veel tijd kost een commissie bij STOLA?

Als vrijwilliger bij STOLA vergader je ongeveer één keer per week met je commissie, die vergaderingen duren ongeveer één uur. Daarnaast ben je aanwezig bij de activiteit die je met je commisie organiseert. Wanneer de activiteit is afgelopen volgt vaak een rustigere periode waarin wat minder wordt vergaderd.

Op welke momenten kan ik instromen?

Als je vrijwilliger wil worden bij STOLA kan dat gedurende twee momenten in het collegejaar. Het eerste instroommoment is in september/oktober en het tweede is in februari. Als je in een commissie wordt geplaatst verwachten we dat je ten minste een jaar lang actief blijft bij STOLA. De precieze data vind je op onze socials!

Kan ik kiezen in welke commissie ik kom?

Ja dat kan! Als je je aanmeldt dan geef je je top 3 commissies op die jouw voorkeur hebben. Wij proberen je dan in een van die commissies te plaatsen. Je kunt ook in meerdere commissies tegelijk als je daar tijd en energie voor hebt.

Waarom moet ik vrijwilliger worden bij STOLA?

Omdat STOLA de leukste en gezelligste sutdentenorganisatie is natuurlijk! STOLA is kleinschalig, wat betekent dat iedereen elkaar kent:  STOLA staat ook wel bekend als één grote vriendengroep. We hebben vrijwilligers uit alle jaarlagen, hierdoor is het een ideale manier om studenten uit andere jaren te leren kennen. Daarnaast organiseren we de tofste activiteiten waarin jij jouw creatitiveit kwijt kan. Tot slot heb je de mogelijkheid om je zelf te ontwikkelen, te leren hoe je een grote activiteit organiseert en veel te leren over de tropengeneeskunde en ontwikkelingslanden.

Ik twijfel of STOLA bij mij past

We hebben de volgende opties op erachter te komen of een commissie bij STOLA écht iets voor jou is.

– Je kunt ons alles vragen over STOLA via ons emailadres of Instagram dm.

– Kom een keer langs bij een STOLA-activiteit! Bijvoorbeeld de tropencursus.

– Je kunt een keer een vergadering meekijken voordat je besluit bij een commissie te gaan.

– Je kunt met een van ons videobellen of afspreken in het owc, dan vertellen wij je alles wat je wil weten over STOLA!