Over Ons

STOLA anno nu

Stichting STOLA heeft als doel een bijdrage te leveren ten behoeve van medische hulp in ontwikkelingslanden. Stichting STOLA wil dit doen door medische studenten te interesseren voor en te betrekken bij gezondheidszorg en de daaraan gerelateerde problemen in ontwikkelingslanden.

Gezondheidszorg is een zaak van internationale samenwerking en daarbij uitwisseling van kennis en kunde wereldwijd. Het is waardevol om medisch studenten kennis te laten maken met de wereld, zowel op medisch, sociaal als cultureel gebied.  Stichting STOLA doet haar uiterste best om bij te dragen aan internationaliseren en samenwerking op wereldniveau.

Dit doen we aan de hand van diverse activiteiten georganiseerd door een van onze vijf actieve commissies. Daarbij worden wij gestrekt door een achterban van ongeveer 200 mensen waarvan 30 enthousiaste actieve vrijwilligers.

Missie
Stichting STOLA brengt de zorg in ontwikkelingslanden en in het bijzonder de tropengeneeskunde en (vergeten) infectieziektes onder de aandacht van jonge zorgprofessionals. Wij werken daarbij vanuit het Erasmus Medisch Centrum te Rotterdam.

Visie
Stichting STOLA streeft naar, en zet zich in voor, een generatie bewuste, breed-georiënteerde wereldstudenten en zorgprofessionals.

Bestuur 2019-2020

Het 47ste  bestuur van Stichting STOLA is vers gechargeerd! Het bestuur bestaat uit Rahman, Rava, Elmira en Zynab.  Dit bestuur bestaat uit eerste- derde en vierdejaars geneeskundestudenten. Stuk voor stuk zijn wij geïnteresseerd in tropengeneeskunde en voelen we ons betrokken bij de gezondheidszorg in ontwikkelingslanden. Wij zetten in ons bestuursjaar de lange traditie van onze mooie stichting voort.

Heb je nog vragen of heb je zelf interesse om volgend jaar bestuur te worden bij Stichting STOLA, stuur ons dan een mail op stichtingstola@erasmusmc.nl !

Rahman Fakhry- secretaris |   Rava Hossain penningmeester  | Elmira Küçükerbil– vicevoorzitter | Zynab Zia – voorzitter

Algemene DeelnemersVergadering (ADV)

Ongeveer eens in de zes weken vindt de ADV plaats. Het doel van de vergadering is alle STOLA vrijwilligers op de hoogte te brengen van de lopende zaken bij Stichting STOLA. Elke commissie vertelt waar die mee bezig is en het bestuur houdt iedereen ook op de hoogte van de ontwikkelingen in verschillende werkgroepen waar ook docenten van het Erasmus MC bij betrokken zijn. De ADV’s zijn een mooi moment om met de hele stichting bij elkaar te komen en elkaar beter te leren kennen. Vaak worden de ADV’s gecombineerd met een lunch of een borrel. De data voor de nieuwe ADV’s worden per mail naar de leden gecommuniceerd.

Wij kijken als nieuw bestuur uit naar een fantastisch jaar met grootse activiteiten, veel succes en interessante, leuke en bovenal ook gezellige ADV’s!

1 reactie

Adri Hartkoorn · februari 25, 2018 op 12:57 pm

Geacht bestuur,

Als Family in Christ Mission Holland ondersteunen we al bijna 30 jaar de Family in Christ Mission in Zambia, omgeving Mazabuka. Een van de belangrijkste activiteiten van deze organisatie is het bieden van gezondheidszorg in de Mbaya Musuma rural health centre.

In het verleden hebben twee studenten via Stola een stage gelopen van enkele maanden op deze kliniek. Zo was bijvoorbeeld Marijn Kant in 2002 daar.

Wij zijn er wel in geïnteresseerd om weer opnieuw studenten te ontvangen voor een stage periode. We vernemen daarom graag uw reactie of er nog behoefte is aan nieuwe stage adressen.

vriendelijke groeten
Adri Hartkoorn