STOLA Experience

De STOLA-Experience commissie organiseert thema-avonden met een lezing, diner en bijpassende workshop. Het doel van deze avond is om studenten met interesse in desbetreffend thema meer informatie te geven en door middel van de workshop praktische kennis bij te brengen. De thema’s worden door de commissieleden bedacht en zijn zeer afwisselend, maar hebben altijd te maken met ontwikkelingshulp, tropengeneeskunde en ontwikkelingslanden. Naast deze Experience avonden organiseert de STOLA-Experience soms ook losse lezingen of workshops. De doelgroep waarvoor deze activiteiten georganiseerd worden zijn vooral de bachelor studenten geneeskunde, maar studenten uit de master mogen natuurlijk ook participeren.

Als commissielid organiseer je twee STOLA-Experience avonden per jaar en naar eigen inbreng extra activiteiten. Samen met de commissie regel je de sprekers, workshop, het eten, de promotie e.d. Vaak gaat het organiseren van een STOLA-Experience in samenwerking met een andere stichting, organisatie of vereniging. Het contact met deze organisatie en het behouden van een goede band met deze organisaties is dan ook onderdeel van de commissie.