Welkom op onze website! Op deze website vind je informatie over Stichting STOLA, haar activiteiten en de mensen erachter.

Missie
Stichting STOLA brengt de zorg in ontwikkelingslanden en in het bijzonder de tropengeneeskunde en infectieziektes onder de aandacht van jonge zorgprofessionals. Wij werken daarbij vanuit het Erasmus Medisch Centrum te Rotterdam.

Visie
Stichting STOLA streeft naar, en zet zich in voor, een generatie bewuste, breed-georiënteerde wereldstudenten en zorgprofessionals.

Activiteiten
Onze activiteiten zijn gericht op verschillende doelgroepen waaronder medisch studenten, studenten gezondheidswetenschappen en jongvolwassenen in het algemeen. Wij bieden studenten de mogelijkheid om zich te ontwikkelen op sociaal, maatschappelijk organisatorisch en medisch vlak. Studenten zijn daarbij vrij om activiteiten te organiseren of enkel bij te wonen.

Noemenswaardige activiteiten zijn onder andere de drukbezochte tropencursus die twee tot drie keer per jaar wordt georganiseerd, de charity-evenementen georganiseerd in het kader van diverse goede doelen, evenementen gericht op internationaliseren en ontwikkelingssamenwerking en de begeleiding van coassistenten met hun keuzecoschappen in het buitenland.

Neem gerust contact met ons op via ons contactpagina.