Beste studenten,
De vernieuwde tropencursus gaat in het najaar 2016 weer van start! De tropencursus is ideaal voor geneeskundestudenten uit alle jaren die graag willen weten hoe de gezondheidszorg er in ontwikkelingslanden uit ziet.
Wat voor invloed heeft corruptie? Wat zijn de meest essentiële geneesmiddelen? Hoe zit de financiering van de gezondheidszorg in derde wereldlanden in elkaar? Deze en vele andere vragen worden tijdens deze cursus beantwoord!
De Tropencursus is voor alle geneeskundestudenten toegankelijk en bestaat uit negen lezingen en een workshop. De lezingen vinden elke week plaats op maandagavond vanaf 26 September tot 21 november. De workshop zal dit jaar voor het eerst over het actuele onderwerp One Health gaan in samenwerking met faculteit diergeneeskunde uit Utrecht. Het zal een heel speciale avond worden bestaande uit een lezing en een workshop verzorgd door een arts en een dierenarts die alles zullen vertellen over hun samenwerking in het tropische werkgebied. De workshop zal plaatsvinden op maandag 3 oktober en is inclusief een diner. Je mag maximaal 1 lezing/workshop afwezig zijn indien hier een geldige reden voor is. De afsluiting van de tropencursus bestaat uit het schrijven van een betoog. Hierna ontvang je een certificaat.
Wil je deelnemen aan de tropencursus? Stuur dan uiterlijk 19 September je aanmelding met een korte motivatie naar stolatropencursus@gmail.com.
We hebben een beperkt aantal plaatsen, dus wees er op tijd bij!
Voor meer informatie, kijk op www.stichtingstola.nl/tropencursus, of stuur een mail naar stolatropencursus@gmail.com!

Liefs, de Tropencursuscommissie

Stichting STOLA