Het jaar 2020 begon als elk ieder. Drie maanden later en iedereen moest in quarantaine. Dit betekende voor het eerst een Ramadan waarbij wij hele dagen thuis moesten zitten. De Islamitische maand Ramadan staat in het teken van bewustwording. Moslims vasten van zonsopgang tot zonsondergang, waarbij er geen eten en geen drinken wordt genuttigd. In die tijd staan zij stil bij en uiten zij dank voor alles wat zij niet tekort komen. Er wordt gedacht aan de medemens en hulp bieden aan hen wordt geprezen.

Eén van de beste manieren om de tijd vol te maken is natuurlijk koken! Hierdoor ontstond het idee #STOLAOpStoom, waarbij het DB (Dagelijks Bestuur) recepten deelt met informatie over de corona-situatie in het desbetreffende land. Sociale, culturele, politieke en economische verschillen en overeenkomsten werden kort behandeld. Kortom, leuk en lekker!

De recepten zijn te vinden op onze Facebook en Instagram. Eet smakelijk!

Categories:

Tags: